fredag 17 juli 2009

..... blivit efterbliven eftersom jag inte löser korsord

Haha, typ nåt sånt jag sa till Coffe uppe i Åmål. Jag har varit rätt förvirrad och "korkad" innan men på senare tid har det blivit brutalt mycket värre. Känns som jag inte fattar någonting längre. Känner mig långt ifrån allmänbildad, jag hör dåligt och uppfattar allt fel, minnet är kortare än jag, min svenska stakar sig och orden som kommer ur min mun är orimliga och bara komiska. Knappt så jag vill öppna munnen längre. Tror verkligen jag behöver komma tillbaka till skolan eller nåt!

På senare tid har jag drömt massa ansträngande drömma som har varit svåra att förklara men de har tagit musten ur mig och trots att det har blivit några timmars sömn känns det som jag inte sovit någonting alls på flera dag. De har varit samma känslor och folk så jag vet att det finns nåt mitt undermedvetna vill säga mig, men vad? Att jag är stressad och korkad, jo klart den vill säga mig det men jag vet att det är nåt mer som ligger bakom, men vad?

När jag sov med nicole innan på lunchen så drömde jag att jag började skolan igen. Jag hade varit hemma första dan för vård av sjukt barn,men kom andra dagen istället.Jag var glad för att börja igen och kände mig tuff för att jag gick sista året. Men när jag kom dit var ingen av kalle & co där, de andra som man kände hälsade knappt och lärarna var stela och verkade inte ett dugg glad över att se mig. Coffe höll ihop med sina vänner och såg mig knappt. Jag försökte ta plats i min profilgrupp. den kunde jag ju. men det visade sig att vi fått en ny lärare som hade lagt om systemet för hur vi skulle gå till väga.
Jag blev vilsen och ettorna var de som fick lära mig hur man skulle göra, tvåorna och treorna bara skrattade. Det var folk jag kände sen tidigare som hade börjat på skolan. folk jag alltid spelat cool för. Ja fick utskällning redan första timmen för jag hade tagit fel böcker, fel böcker!?
Fatta att man vaknade i panik och förstod direkt var det var jag oroa mig för. Att folk ska tycka jag är korkad, mesig och obildad.



Gud jag behöver verkligen komma tillbaka till skolan och få fart på min hjärna eller så får jag helt enkelt smyglösa några korsord på egen hand så jag inte är så efter. Tur man är ihop med en som ha hjärna. Jag står för utseendet (ibland iaf) och han står för hjärnan.


"Jag trodde du sa att jag var ett sär"haha en av de fel tolkningarna jag har haft om vad Coffe sagt. Han menade "du ser ut som en säl när du sitter där och klappar händerna.Tur att han står ut med mig för det gör inte jag!

Inga kommentarer: