söndag 5 juli 2009

En blöt dag på en lyckad loppis

Vid 12:00 bar det av till Kristianstad för att möta mormor, morfar och Nicole. Vi skulle medverka på barnloppisen i Tivoliparken. Det var fullt med folk och självförtroendet sjönk lite när man såg hur mycket folk hade med sig, medan jag själv knappt hade så det täckt min filt. det var fullt med folk redan innan det började. Jag och Coffe sålde en del av Nicoles gamla baby kläder och leksaker. Och trots att konkurrensen var stor fick vi faktiskt sålt en del leksaker och även några plagg. Tyvärr började det ösregna redan vid halv två, så man fick möblera med paraplyer och lägga filten över. Men efter ett tag var det så intensivt att vi ställde oss under träden i stället. Nicole somnade lugnt i sin vagn trots att regnet slog hårt mot hennes paraply och hon hade inte en tanke på att vakna. Vid 14:45 gav vi upp. Vi hade tjänat 90 kr och jag var rätt nöjd med att bli av med alla de där gamla baby prylarna, men jag hade kunnat svära på att jag tjänat mer om det inte hade regnat så mycket. Men nästa år tar vi nya tag och nästa år har vi ännu mer att sälja och då får man hoppas på att det det inte blir regn och blir det det så kommer vi vara ännu mer förberedda. En kul upplevelse och vi fick lite fickpengar.
Efter marknaden tog vi en snabb vandring genom kristianstaddagarna. Det var blött, lite folk och inget som lockade men nu har man sett det även detta året. Vem vet kanske åker dit i helgen med?

Inga kommentarer: