söndag 31 juli 2011

Söndagens sista timmar börjar gå mot sitt slut

Det där med ölbloggare var ingen bra idé, nog för att det finns massa jag har skrivit, men inget jag kommer publicera. Tror jag ska hålla mig till wannabe rödvinspoet. Då behöver man inte tänka så mycket, då kommer det inifrån. Ja alltså när det väl kommer. Jag försöker att inte jaga orden dock. De måste födas likt ett litet barn och sakta gro sig stor likt en exotiskt blomma. Ja, så vill jag ju ha det, men man får inte alltid som man vill.
När orden står stilla brukar jag försöka skaffa inspiration från de författarna som behärskar orden jag vill åt - Bob Hansson, Anders Jacobsson och Ernest Hemingway. Dock så har jag denna delen av sommaren varit alldeles för rastlös för att läsa, vilket är en personlig besvikelse, men som sagt man kan inte få allt.
Har inte läst något verk än, men följer författaren/bloggaren/ poeten - Jonas Lindh. Han är en man som likt de andra tre även behärska skrivarkonsten och är en sann idol för mig. Hans ord kan få det att rysa i mig och jag ser min egen önskan om att kunna uppnå hans nivå.
Att jag dessutom har kvalat in i hans "odödliga rödvinspoeter" på hans vännerlista på Facebook är ju verkligen inte fy skam och jag känner mig sådär stolt. Vi pratar inte alltid om poesi och vin, mer än så delar vi med oss av. Glädje framför allt och han vet min vilja och ser min passion. Det är jag tacksam för. Han delar mer än gärna med sig av sin konst. Han är inte riktigt som alla andra, han är helt enkelt bara Jonas Lindh.
Han (och flera) har uttalat att jag skriver väldigt bra, så är det ju dumt att sluta med det jag gillar att utveckla bäst - att bli en riktigt rödvinspoet, precis som han (fast på mitt sätt, så klart) !


1 kommentar:

Jonas sa...

Det finaste jag läst om mig själv:) tack som fan:)<3