söndag 31 juli 2011

Säffles mest levande natt

Torgfesten Säffle, Värmland 30-7-2011

Som jag skrev igår, pågick årets Torgfest för fullt och i samband med detta gav jag mig åter ut på cykeln. Dock inte världens bästa idé eftersom gator, vägar ja till och med torg var fyllda med festglada människor till bredden. tror aldrig jag sett Säffle sa stökigt. På ett sätt var det kul att se fast samtidigt var det lite sorgligt med allt for fulla ungdomar i mer än ett hörn och polisen hängande over dem. Jag körde ju självklart förbi det ingrindade området nere vid Medis och där var det lika mycket ös. kom lagom till sommartider i coverversion och en publik som hoppade av glädje i ett mörkt men mycket varmt Säffle.
Cyklingen blev inte så lång som jag tänkt, då det tog mer än 15 min att komma hem igen, på samma sträcka som brukar ta 5.
På vägen hem mötte jag ett helt hav av partysugna Säfflebor som nu var redo att fånga natten. For dem var natten ung, for mig var det sängen som kallade och det var en härlig återförening med den :)
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: