torsdag 21 juli 2011

Att moppa en lång korridor, räknas väl också som motion/träning??

Ytterligare en härlig kväll på jobbet är avverkad. En bra kväll. En ovanligt lugn kväll. Då kan man passa på att skura korridoren och den var lång, med intensiva kaffefläckar och jag skurade för blotta livet! Känns som jag förlorade minst 30 synliga kalorier. Ja för det är det jag kämpar med nu för tiden för er som inte kopplat att jag är ärlig när jag säger att livet mitt behöver uppgraderas. Börjat en rejäl motionskamp för att ta dö på kalorier och onyttigheter som gärna slinker ner. I dag åt jag nästan inget fel. Har ju varken hunnit cyklat eller gått än, men natten är ung och jag är ledig i en massa timmar till så jag är snart redo för cyklen. sent? Ja vet, men det är då som staden är som vackrast. Efter mitt jobbpass förlorade jag även några kalorier då jag gick ner till en av stadens solarium och stekte mig brun ytterligare en nivå. Ska det vara förändring ska det vara mer än en!
Jag vandrade hem till Coffe, där det nästan ekade tomt. En trött katt tittade på mig och sa hej med svansen. Vi mös, även om vi inte är bästisar så mös vi. Sen hällde jag upp ett stort glas vin, är ju ett vinfan, så jag skålade glatt med katten som ger mig andnöd ibland och satte mig och kolla på film och en serie med Joel Kinnaman. Min hud skriker efter en dusch så det är bäst att lyda och packa ihop sig och bege sig hem så man kan duscha av sig dagen. Sen åker jag. glider på min röda bike. vart det bär hän, det vet jag aldrig, men det visar jag med min Noom android cardiotrainer på twitter eller facebook sedan. Önskar Coffis en lugn förstas natt på jobbet, så ses vi snart om typ 8 timmar. Puss bloggis!

Inga kommentarer: