torsdag 21 juli 2011

Dagen går fort när man vaknar sent!

Som vanligt när man vaknar hemma hos Coffe, så är det inte för att jag vill utan för att en viss herr Katt hänger sig i mina tår med hans fantastiska klor. Fast bra väl det, då klockan runnit i väg och det var bara en halvtimme kvar tills Coffe skulle infinna sig på möte vid 11. Vi valde att ta bilen och jag hann precis lämna av honom innan det var försent.

Jag gick in på 45:an huset och tog mig en kaffe, satte igång min slitna Mp3 och stirrade blint på kaffet. Efter ett tag tog jag upp mitt skrivblock och skrev en text om kaffet. Där efter fick jag fira mina välskrivna A5 blad, så jag köpte en ny kaffe. Till slut kom Coffe igen och efter att han fikat drog vi hemåt igen. Till Coffe alltså.

Här sitter jag nu sen lite mer än en timme och stressar med att åter igen ändra utseendet på min blogg, pysslar med nya datorn, lyssnar en massa på Deadmau5 och förbereder mig för att alldeles strax cykla i väg till kvällens pass på Lindbacken. Där är det stressigt och mycket att göra nu på sommaren, men jag hoppas på ännu en bra kväll tillsammans med kvällens kollegor.

I kväll ska Coffe jobba sin första natt på sitt jobb, så i kväll ska jag roa mig med en massa cykling och ett glas vin. I dag har jag inte hunnit fånga så mycket sol, varken ute eller i solariet, men får väl unna mig det i morgon och hoppas på samma hetta ute som i dag. För då är jag åter ledig. Önskar alla en fortsatt trevlig eftermiddag och kväll. See ya!

Inga kommentarer: