lördag 30 juli 2011

I kväll lever Säffle mer än vanligt!

Alltså i Säffle har folk med stora högtalare i bilen, EPAtraktorer och raggarbilar inga problem att visa va de har om och om igen oavsett vilken dag det är. Det dunkas till långt in på småtimmarna på vägarna och det är som Karlstadvägen är deras fest. Dock fick jag mig en smärre chock då jag insåg att det även var folk ute i dag. Överallt, unga som gamla. De raggarbilar man knappt tidigare sett kör sin crusingrunda i stan och det ekar fest över hela gatan. Vad händer....hm.
När jag till och med ser folk ute som själva uttalat att de inte vistas ute i stan om det inte är något speciellt, då förstod jag. Just det, denna helg denna lediga helg är det Torgfesten i Säffle. Detta är en motsvarighet till Tyringedagarna (Skåne) Något större än så kan man knappast jämföra med då uppträdande och öppna barer är allt de verkar erbjuda. Säffle verkar helt upp i varv och det glädjer mig. Dock inget jag tar del av förrän nästa år.
Samtidigt denna dag pågår just nu Helsingborg festivalen och där har vi en festival deluxe och sen så är det Jay Smith live i Åmål, ja bara så ni vet. Nu ska jag titta en stund till på Van Helsing, dracula filmen och snegla på när Coffe & Jonas spelar fotboll på den nya PS3:an i huset. Sen gissa vad: Sen ska jag ut och cykla. (Åt onyttigt middag och känner att jag måste trampa av mig den) dessutom passa på att fotografera lite denna levande kväll i min stad. Önskar er alla en levande och fantastisk night i eran stad, landet över. See ya

Inga kommentarer: