tisdag 26 juli 2011

I år fyller vi 30!


Om lite mer än en vecka är min vackra lilla sessa 5 år gammal. 5 år, var tog tiden vägen? Min sessa är speciell, hon är inte som jag var i den åldern. Hon är tuffare, fnittrar glatt åt gammal kultur och glittrande naturer, full av kreativitet och väldigt öppensinnad när det gäller musik. När jag var i den åldern var jag tystlåten och lät fantasin skapa sagor i skogen. När det gällde musik var det en massa barnmusik och Jerry Williams som gällde. I hennes fall är det Siw Malmkvist som får henne att tralla glatt. Både med hjälp av mina konstnärs vänner och hennes egen vilja, har skapande på papper legat henne varmt om hjärtat sen hon var 2 år och hon är så söt när hon utvärderar vad som är konst eller inte.
Hon har hört på tv i dag, att om man kan rita en människa med känslor, så har man gjort ett mästerverk. 10 minuter tidigare hade hon avslutat sin senaste i samlingen av teckningar. "Det är en flicka med långt svart hår, som står på en strand och vinkar i solnedgången åt sin far som reste bort till ett annat land. Till Afrika för att sola och hon trodde aldrig att de skulle mötas igen så därför var hennes ögon blå, fyllda med gråt."
Jag låg under köksbordet och städa och helt inne i min egen värld då hon kom skuttande och skrek: Mamma, jag har gjort ett mästerverk! Hon berätta vad de sagt på tv och visade mig bilden. Jag log, jag älskade och mitt stolta mammahjärta smekte den glada kind som stolt tittade upp mot mig.
Tänk att du lilla barn, är mitt!



Om ca 7 veckor är det dags för mig, 25 var det visst. Ännu ett år in i vuxenvärlden. På önskelistan står bland annat den klassiska filmen Solen har sin gång och filmen om Ray Charles med fantastiska Jamie Foxx i huvudrollen -Ray. En bag in box, åter igen bra skolresultat och inte att förglömma så hoppas jag gärna på en ny lägenhet med balkong. En het dag med massa solsken och glädje och kanske en utgång, bara för att, typ!
Är väl inte för mycket begärt? ;)

Inga kommentarer: