fredag 22 juli 2011

Natten då jag inte alls var sugen på att sova

I början på denna väldigt långa natt, var det dusch och fix av naglarna som gällde. Jag kände inte direkt för att sova, jag hoppades på att natten skulle bjuda mig på nåt annorlunda. Vad det skulle bli, fick återstå att upptäcka. Jag ställde jag mig till slut på vågen igen, för att se om veckans cykling/promenader hit och dit, hade gjort nån verkan. Åh joo minsann, hade förlorat drygt 1,5 kg. Sweet. Fast tro inte att jag gick och la mig för det, nej då. I stället vandrade jag ut i i ett tungt sovande Säffle och vandrade ca 4,5 km. Det var härligt, vinden var len och stillheten lockande. Det var nästan lite för lugnt, så till slut tog jag det också lugnt och satte mig på en bänk och bara va. Lagom till att jag skulle fortsätta gå, med dryga kilometern kvar, öppnade sig himlen. Nu sitter jag hemma hos mig, gömd i filtar, med hår som droppar och väntar på att det värsta ska gå över, för att sen bege mig hem till den där katten som alltid ska lyckas hänga sig i mina tår. Där ska jag försöka sova en sväng, innan jag åter igen gör mig redo för ytterligare en motionsrunda och annat där till. Önskar er alla en god natt, för nu vet jag, att även om jag vill så har inte denna natten något mer att bjuda på!

Inga kommentarer: