lördag 23 juli 2011

2 av de största Latino kungarna på engelska,tillsammans. Vad tycker vi om detta?



- Välkommen tillbaka Marc, fy vad jag saknat din ljuva stämma, men var du tvungen att göra ett sammarbete med den låtkåte Pitbull?
Alltså jag gillar Pitbull, fast på spanska. Men det var ju snart åratal sen man hörde honom som som han "egentligen lät". Pitbull blandade in engelskan innan också men då var han mer latino influerad, nu är han typ bara dacefloor på engelska och verkar producera låtar åt höger och vänster så att vi inte ska glömma honom, men är det verkligen han?
Det här är den Pitbull jag minns och typ saknar: (Spotify) Pitbull – Mil Amores

Marc Anthony, salsakungen som nu mera är känd som JLo´s man och som inte slagit igenom nåt större utanför den latinska scenen, bara lite grann. Fast den scenen är ändå sjukt stor. Han har en enorm publik som sträcker sig från hemlandet Puerto Rico ut till hela den latinska världen och till oss andra som känner till den!
Fast självklart har även Marc gjort lite engelskt och det slog igenom, oh ja. För jag vet att det finns minst 3 svenskar där ute som hört: (Spotify) Marc Anthony – You Sang To Me och gråtit en skvätt eller den mer salsavänliga men engelska Marc Anthony – I Need To Know. Och om du frågar mig, vilket du inte behöver, för jag kommer säga det ändå: Jag tycker absolut att Marc Anthony är bättre på engelska än Pitbull (kanske beror det på att han varit skådespelare också?)
Jag har varit ett mega jätte fan av Marc, med bilder på väggarna och självklart köpt cdskivorna. Ja, jag erkänner, jag tycker han är snygg, var och är snygg oavsett vilket språk han än sjunger på. Detta är dock en av alla mina favoriter med honom: Marc Anthony – Da La Vuelta

Just när det gäller denna videon så tycker jag så här: Jag är en aning besviken över att Pitbull dragit med sig Marc in på dansgolvet, samtidigt som jag blir glad, då jag personligen tror att detta kommer bli (eller kanske redan är) en hit för sommaren. Sen undrar jag självklart om den där vodkan är så god som syns då och då och varför Pitbull ska envisas med att ha kostym ute i öknen, när solen steker? Marc´s outfit är ju helt lagom eftersom han är inomhus och när de båda är ute, är det ju faktiskt solnedgång. När det väl regnade på dem (som de sjunger om att det ska) och när Marc tog sin höga ton i bakgrunden, kan jag ju inte klaga Som en våt dröm för flickor, är nog den känslan de ville framkalla. Det är ju trots allt lördag, så det kommer att bli repeat via Spotify ikväll. Så, nu har jag tyckt jag tyckt till detta sammarbetet.
Vad tycker du, är den nåt att ha i sommar?

Inga kommentarer: