torsdag 7 maj 2009

Varför ligger det en doft av houngspuffar i luften?

Luften är blöt och regnet lurar bakom molnen, men istället för att det lukta blött kallt gräs så slog doften av honungspuffar mig i ansiktet. Jag funderade länge och väl på om doften berodde på att jag var sugen på det, men kom fram till att det var jag inte alls. Jag gillar och äta dom, ja men doften mår jag faktiskt lite illa av. Typiskt. I dag är dag 2 av den röda veckan och det är den dagen i månaden man bara önskar att man kunde slita ut sin livmoder, hoppa på den och sen kasta i väg den så man aldrig mer hade behövt råka ut för lingonveckan! Så ont har jag! Tyvärr så går inte det. Men jag försöker genomlida denna röda smärta med att försöka peppa mig till att vara lite effektiv i dag. Jag lyckades peppa i väg mig till Arbetsförmedlingen och få ett visitkort och ett bokat möte. Nu ska ja snart sätta mig och chatta med försökringskassan. Har ju inte råd att ringa och ännu mindre råd att köra till Karlshamn för att träffa någon. Sitter och klurar på varför det känns som jag änu en gång missuppfattat uppgiften i naturkunskap. Jag fattade som att vi skulle jobba indviduellt med den skriftliga biten och att vi bara skulle hålla oss till de ekosystemen som finns på pappret och att vi sedan skulle gestalta genom profilen? När man får en sådan uppgift så blir man rätt trött på att gå Djupingarna. Skriva älskar jag att göra men inte på tvång. Då blir min inspiration lika grå som vädret där ute ochi värsta fall luktar den
honungspuffar!

Inga kommentarer: