måndag 11 maj 2009

andra uppdateringen

Har fortfarande inte skrivit nåt om sista helgen i april. Fy mig. Ja ja skrev sist jag var på en brutal fest med Alex och hade mega kul men sen då? Jo eftersom den var så brutal så mådde man ju inte männskligt på fredagen. Så vi hasade oss mest fram och försökte tvinga i oss mat och försökte unvika att somna till hela tiden. Barnen underhöll sig för fullt och busade slut på farmor. Nicole fick följa med kusinen hem för att träffa resten av den familjen. På kvällen la vi oss rätt tidigt. Varför? Jo för att vi hade kommit fram till att för säkerhets skull stannade vi en natt extra pga mitt tillstånd som inte var helt stabilt på kvällen så fick jag åka extrem tidigt på lördagmorgonen stället.

Jag vaknade ofrivilligt vid 05:45 och visste att snart var det dags att dra. Alex gick frivilligt med upp och hjälpte mig med Nicole. Vi käka frukost och sen bar det av vid 06:30 för att senast nå Hässleholm vid 08:15 som jag lovat pappa. Lördagen var en viktig dag. Jag hade lovat pappa och mamma att följa med NHR Hässleholm på bussresa till Helsingborg. Nicole hade sett fram emot detta länge eftersom hon ville åka buss. Vi fikade när vi kom fram sen bar det av till Tropicariet i Helsingborg och sen vidare till Skäralids nationalpark. Nicole var jätte duktig under hela resan. Hon fick klappa en krockodil och en gul boaorm och sen hade hon en lemur på huvudet. I skäralid åt vi middag och gick den lilla slingan runt den lilla sjön. Det var en varm och härlig dag och alla var jätte trevliga. Jag har bestämt mig för att bli medlem i NHR som anhörig och för att sänka åldersgruppen lite. Och kanske lära mig nåt jag inte vet. Sen tror/ hoppas jag att Nicole gjorde lite nytta av att följa med och att de andra på resan är lika nöjd med henne som jag var. Vi var tillbaka i Hässleholm vid 16:30.........

Inga kommentarer: