fredag 22 maj 2009

Lite magont = akuten=operation=5 dar på sjukhus

Haha så kan det gå...Nyss hemkommen efter nästan 5 dagar på sjukhuset i Karlskrona. Altting började på lunchrasten, när jag för första gången på länge satt ensam här. Jag hade precis varit ute på Ryssberget och fotat de sista bilderna till redovisningen på onsdag. Jag kände mig pepp och skulle bara hem och lägga över bilderna på usb så jag sen kunde gå tillbaka till skolan och skriva färdigt allt. Detta kunde bli hur lyckat som helst. Men plötsligt drabbades jag av plågsamma magsmärtor. efter en kvart stod jag inte hit utan fick hit min bästis philip. Efter några timmar kom mamma och vi bad Coffe att hämta Nicole. Jag hade så ont så jag vägra åka till akuten på 3 timmar. Men tillslut körde mamma mig till Karlshamn. Hon i receptionen trodde bara det var lite magont så hon var nästan på väg att skicka hem mig. Men jag stod på mig. Fick vänta i en evighet men till slut kom en doktor och mer väntan. Det visade sig att saker och ting hade trasslat till sig i underlivet och jag hade drabbats av en enorm cysta. Det blev en massa kallabalik om var jag skulle vara och hur de skulle göra med mig plus en sjukt massa väntan. I det stora hela blev det en sjukt massa blodprover, röntgen, ultraljud, blodtryck, smärtstillande, ryggmärgsbedövning och dropp. Coffe kom på besök över natten och det var jag jätte tacksam för. Gud va jag saknade nicole under dessa dagarna. Jag har aragraffer istället för vanliga stygn, är öm och desorienterad av min medicin. Ska åka till Valjeviken och överraska min mamma som fyller år i dag och det ska bli mysigt men sen vill jag bara hem och krypa ihop till en boll. Kommer bli ensamt utan alla sjuksköterskor man kunde ringa på om man ville ha uppmärksamhet eller som bara kom och proppa i en massa mat...Men men det här sa gå bra!

Inga kommentarer: