söndag 24 maj 2009

Du vackra söndag

Vaknade upp med hakan tryckt mot Coffes axel. Ville bara sova vidare, helst i hans famn, men smärtan var för stor. Vid 11 ramlade pappa och Nicole in. kärt återseende. Coffe gick hem och käka och jag ställde mig och laga värsta återförenings lunchen till mig och Nicole. Vid 1 tiden ringde alex mitt i vårt mys och berätta att han och farfar var på väg. Jag och Nicole passa på att mysa så mycket vi kunde. Smärtan hade stigit till bristningsgränsen, men jag väntade så länge jag kunde me att ta till pillerna. Har hellre brutalt ont än att känna mig förvirrad när jag är med min dotter. Jag blev jätte glad av att se Alex och farfar igen. Den familjen är guldvärld och jag älskar dom brutalt mycket. Den relationen som är mellan våra familjer är verkligen underbar. Alex studsade av glädje som ett barn när han fick veta att han fick ha Nicole ytterligare en dag. Vi lovade varandra att fixa några dagar tillsammans alla tre snart igen när jag blivit bättre. När Nicole hade åkt tog jag äntligen dagens första smärtstillande.
Sen drog jag och Philip till Holje marknad och avverkade den. Solen sken och det var lagom med folk ute. Jag var ganska öm i magen efter gårdagens ansträngning men jag kämpade på. Jag köpte en klubba för 20 kr för att ge mig själv en ytterligare känsla av marknade. Vi drog till Katrins och tryckte i oss pizza innan vi for tillbaka till Jämshög. Väl hemma så bestämde vi oss för att glassa lite på balkongen, lyssna på blandad musik och snacka en massa skit. Sånt som vi är bäst på helt enkelt. Vi satte igång tven först vid 8 tiden och sen blev det X-men som en fin avslutning på en fin dag. Jag somnade dock rätt snart efter att filmen var slut. märkte inte ens när Phille gick. Pillernas fel. Förlåt mig Coffe att jag inte hörde av mig. Men i det stora hela en vacker dag and I love it! (uppdaterat 25/5 14:14)

Inga kommentarer: