torsdag 14 maj 2009

Tur i otur dagen

Jaha då har man nästan klarat hela denna dagen också. men denna dagen har varit helt knäpp. Nicole sov till halv 8 sen total vägrade hon att gå till dagis. Vi hade ett jätte bråk och det resulterade att vi var mer än 30 minuter försenade till dagis. Väl i skolan samlande jag ihop lite papper inför mitt möte med försökringskassan. Det mötet gick snabbt enkelt och var mycket trevligt. Nackdelen är dock att det kommer dröja länge innan jag får något besked och pengar. Vilket resulterar i att jag kommer vara urfattig i sommar. Men jag har ett till alternativ jag ska gå igenom. Jag hade en 100 lapp kvar så jag kunde köpa lunch men sen var pengarna tillfälligt slut igen. Det var en dunder lunch i skolan men nackdelen var ju att man blev äckelmätt och svullen, dock i trevligt sällskap. På lunchen fick jag och min kära "redaktionsgrupp" kritik för vår skolblogg och jag kände verkligen för att lägga ner den så kunde skolan få göra den själv! Kul att man har skapat nåt som ska gynna både kunskap, info, humor och lite skvaller för att passa alla, men tydligen inte passar lärarkåren. Gruppen hade möte och vi är rätt nöjda med vår slutsats iaf. Känns som att jag kommer bli en krånglig elev i höst om inte jag får göra som jag vill. Pratade även med alex, ser ut som planerna för helgen inte blir som planerat och jag blev lite låg. Jag som hade värsta planen för fredag. För att bli av med negativiteten som flöda i luften gick jag och philip ut i skogen och försökte bli inspirerade till lite kreativitet för den sista inlämnings uppgiften i naturkunskap. Insperation fick jag och så även lite motion och glädje. Var länge sen man sprang bland löven och hoppad efram bland stenarna för att sedan slänga sig i en lövhög och titta upp i trätopparna. Vackert som aldrig förr. Nu ska vi hem och tvätta som idioter innan man hämtar mitt älskade monster. I morgon ska vi tillRyssberget och då blir det kärlek till naturen vill jag lova!

Inga kommentarer: