fredag 3 september 2010

Uppdateringarnas uppdatering!

*Det kreativa skrivandet och även vanliga uppdateringen står helt stilla för tillfället. Varför?
-Lider av inspirationsbrist
-Orkeslöshet på hög nivå
-Min dator har än en gång drabbats av en massa virus. (Lånar Dennis dator för tillfället.)
Men här kommer i alla fall lite uppdateringar på hur landet ligger i mitt liv:


* Efter överrenskomelse med kommunen har Nicole fått ändrad barnomsorgstid från 9- 12, vilket även inkuderar lunch igen. Inte bara jag som är tacksam i detta fallet. Hon har dessutom börjat på Knatteridning i Vinslöv, en gång i veckan och har nu även en hästfröken. Får se hur detta utvecklas, men än ser det lovande ut.


*Dennis är kvar på Jämshögs folkhögskola, medan jag själv bara syns till där i samband med att jag lämnar av den lilla på dagis eller springer förbi för att be Dennis vara barnvakt när jag ska jobba. Saknaden efter den skolan gör sig påmind varje dag när man ser alla bekanta ansikten och platser.


* Jag står fortfarande som deltidsarbetslös vilket innebär att jag fortfarande inte har rätt till jobbgarantin eller ALFA kassa eftersom jag aldrig tidigare jobbat. Deltidsarbetslös är samma som heltids arbetslös inom barnomsorgen, vilket bara resulterar i 15 timmar i veckan, men absolut bättre än inget. Bara för att jag är arbetslös betyder inte det att jag bara ligger hemma och glor. Jag har nog skickat minst ett femtiotal ansökningar till både skolor och jobb, men inga goda nyheter hittills så senast måndag ska jag vända mig till nödlösningen och det är av 3 anledningar:
1) Jag behöver en sysselsättning igen, går jag hemma mer blir jag knäpp.
2) Jag behöver CSN så jag kan återgå till ett normalt liv ekonomiskt.
3) Jag behöver ha en studieförsäkran för att kunna fortsätta på det jobb jag har nu, eftersom det är studentjobb. Hittar jag inget alls står jag snart som heltidsarbetslös.


*Tack vare mitt arbete via Adecco,Blekinge, börjar jag närma mig en ekonomisk lösning på den långa kris som pågått hela sommaren. Jag är väldigt tacksam till dem på Adecco som gjort allt för att hjälpa mig för att få ihop min kniviga sits, deras förståelse för min situation och möjligheten de gett mig att få jobba lite och dessutom få veta att jag är efterlängtad på jobbet när jag inte är närvarande och deras goda ord om mig som anställd och medarbetare stärker mig som person i min för tillfälligt ensamma utveckling.


*Störboboendet rullar på än med gemensamma tidiga morgnar, middagar, tv tittande, soffmys, lek med den lilla och tidiga kvällar i säng. Ansträngande att både ligga hemma hela dagarna och gå i skolan. Jag är mer än tacksam för att Dennis bor här och vill fortsätta vårt påbörjade störboboende även denna termin. Han hjälper mig på alla sätt, med Nicole och även mig själv. Skänker oss många skratt om dagen, en riktig liten glädjekälla e han den där Dennis.


*Fått svar på min sjukliga orkeslöshet som bland annat beror på rejäl järnbrist. Lagom till att jag börjat vänja mig vid detta jobbiga tillstånd, hamnar jag på akuten för en vecka sen och än är inte sjukhusbesöken slut, tack vare det här är det minst en vecka till som jag ska åka in och ut från sjukhuset. Mer om detta berättar jag vid ett senare tillfälle. Jag lever i alla fall.


* Har gått och blivit politiskt engagerad, eller ja på den nivån jag förstår och hoppas på att ha läst på tillräckligt mycket när det väl gäller att även jag lägger en bra röst som kommer göra skillnad för mig och mina likasinnade.


*Uteliv? Öh, nej. Här är det gnälliga slöa hemmakvällar som har gällt. Min hälsa har hindrat mig från att ha helgkul och den gången jag äntligen kom i väg på något (stamp i skogen) så krånglade hälsan i alla fall så jag fick åka hem tidigare. Så om jag känner min kropp rätt så är jag återställd lagom till början på OKTOBER!!

Inga kommentarer: