lördag 11 september 2010

Angående vilken blogg som är vilken!!

Städningen har börjat jag lovar. Upptäckte precis att någon av mina kära föräldrar har skrivit ut alla mina "wannabe textverk" från min andra blogg. Finns många texter där jag är sjukt stolt över att jag skapat och att de är mina. Där emot har jag blivit anklagad för mer än en gång att det där skulle vara min "vanliga" blogg. I så fall är mitt liv som en saga och jag är kär i två personer samtidigt. Texterna är fulla av vackra ord, massa namn och passionerad kärlek och folk hakar upp sig på datumen och blir vansinniga över att jag jag älskar en person ena dan och en annan nästa dag...Feeeel!! Det är som en annan läsare skrev till mig :"detta är bara olika arbetsprover som du försöker skapa för att hitta ditt eget skrivande och kunna ha något att erbjuda till andra textskapare och skolor. En möjlighet för att få stöttning i det du älskar att göra, skriva om en verklighet med finare ord." Texterna kunde lika väl va skrivna året innan för hand men kommit in i kläm mellan två kärlekshistorier, men visst ibland stämmer tidsperioden, men det är sällan. Ber dem som klagat och er andra som tittar in att komma ihåg att det är inte min "vanliga" blogg, vanligheten står denna bloggen för. Kom ihåg att jag älskar att skriva och drömmer om en framtid med det som levnadsbröd, men då måste jag ju mata både mig själv och de andra som kan ta mig dit för att kunna uppnå detta. Det är en sida med blivande arbetsprov, med passionerad kärlek som har sin inspiration från verkligheten (min och andras) och den kan verka kryptiskt. men vackra ord berättar sällan hela sanningen eller hur?

Inga kommentarer: