måndag 20 september 2010

Du vs. politik

Du har varit ljudlös, skrikit, varit ledsen, älskat och försökt undvika mig och med all rätt eftersom jag komplicerade allt genom att skälla, gråtit, varit hysterisk, undvikit, bråkat, älskar och jagat dig tills du tystar av rädsla för all skit gammal skit ska upprepas, medan jag vill visa att gammal skiva är knäckt. Jag är en enda stor blöt tår och håller mig undan, inte du som har skadat mig utan jag själv...som vanligt. Sitter åter igen och saknar dig, men försöker låta dig vara i fred så du kan läka från att jag klöst dig med min hysteri bara för att du påminde mig om den förflutna sanningen.Du kan göra mig lycklig och du kan göra mig låg, men aldrig så låg som det som pågår just nu.

Valet 2010,politiken som just nu riskerar att koka över i ett oönskat verbalt krig som riskerar att de frågorna de talat om, kommer falla i glömska. (Frågorna som bland annat kan gynna mig och Nicole igen, få oss till att känna oss som en del av samhället igen.)
SD tillträde i riksdagen och att ingen av de andra i det runda huset i huvudstaden inte vill fånga in dem i sina armar kommer i stället fånga all uppmärksamhet den närmaste tiden. Känns ju skönt att höra, samtidigt som det låter riktigt farligt. I samhället, där vi vanliga lever. Vi vanliga som bara ville ha hjälp men inte fått någon hjälp utan utkastade från det ena och det andra, vi vanliga som kan råka ut för "glada" rika som får fortsätta leva i lyx och arga invandrare och fattigare som vill slåss i värsta fall mer än bara verbalt med de folk som inte tillhör de vanliga, med de som inte tillhör oss. Både du och jag är drabbade av det här på varsitt håll.

Lars Ohly fick äntligen ge sin åsikt om "den barnsliga"gest han hade gjort mot SD ledare. Men.om folk tycker han är barnslig så är vår statsminister minst lika barnslig. Jimmy sa att han trodde detta berodde på själva valet, att nu skulle det bli annorlunda och samarbete, men om man ska tro alla de ledande partiledarna inkluderat stadsministern vill de fortfarande inte ha något med SD att göra om så ens hälsa. Visst, vad är det för jämlikt samhälle och demokrati, så blev vi ju inte upplärda att behandla andra. Men glöm inte, det är nya tider nu. Tider där de vinnande "laget" är samma politik som i minst 1 av 4 år sparkat på dem som redan ligger ner, pekat och skrattat. De lovar än en gång guld och gröna skogar, samtidigt som de den senaste tiden visat den politik som SD vill ha, gynna de äldre och rika svenskarna. Nästan så jag undrar om moderaterna är ett annat namn för Sverige Demokraterna 1.0? Menar inte att de är främlingsfientliga, men man kan ju nästan undra. Känns ju som att fly landet är enda sättet att komma ifrån den misär vi, folket har hamnat i om vi är sjuka, fattiga, arbetslösa, invandrare, ensamstående m.m

Ja, kommer Sveriges goda rykte bestå? Kommer det bara finnas rika kvar i detta rike till nästa val? Kommer det bli kaos eller blåser allt över och alla blir vänner och löften hålls? Än är det långt ifrån över, men jag kan lova dig inget är så sorgligt som politik och inte ens du kan göra mig så låg som Valet 2010 och dig är det värt att vänta på i 4 år i hopp om förändring, fast helst inte! (Helst vill jag vara hos dig nu)....

Inga kommentarer: