onsdag 8 september 2010

En vecka som började mitt i helgen del 1

I helgen fick jag barnledigt av min kära familj i Skåne. Innan jag lämnade dem bjöd de på en helt fantastisk middag, råd och tips för att bättra på min tillfälliga hälsa och det blev även en god natt saga för min lilla innan jag satte mig i bilen och styrde ut mot mörkret. Ett oväntat sms fick mig att styra bilen åt ett annat håll än hem. Jag mötte upp en bekant med stort B och hans vänner och lät helgen få en ny vändning. En lång väntan, med massa skratt och nya bekantskaper långt in på sena natten höjde min energi och trolla bort det onda. Tyvärr så väntade jag helt i onödan eftersom den personen jag kom för att träffa inte var hemma. Jag befann mig utanför Skånes gränser bland tätta skogar och små samhällen. Träffade massa nya människor och fick kompensation i bensin för den "onödiga" resan. Dock i all väntan så hade jag börjat planera kvällen lite hastigt med av mina närmaste, men ju senare klockan blev dessto tröttare blev han. När jag var utanför Olofström igen, så svarade han inte längre på mina sms, men jag hade fortfarande ärenden att göra i hans stad. Jag körde förbi hans hus och han var vaken när bilden rullade förbi. Jag vinkade och log åt denna vackra varelse som såg fortfarnde en aningen fångad ut av sömnens berusning. Jag styrde bilen tillbaka till mitt hem, inte tillfredsälld för att falla i sömn. Trött, vad är det? Allt det onda var som bortblåst och Dennis och jag tittade på en animerad film på morgontimmarna.

Bara minuter efter att jag äntligen kommit till ro och somnat ringer min vän B igen. Han bad om ursäkt för igår, men sa att den jag sökte skulle vara hemma i dag. Bra tänkte jag och började åter igen planera med min vän i blekinge om vilken vild helg vi skulle ha när jag kom tillbaka. Jag körde in i det samhället jag hade lämnat av dem i på natten. Kom upp till ytterligare en ny vän till gänget från gårdagen. Han sprang runt med en halvnaken bringa och tittade lite skeptiskt på mig. En av dem sov,flickan bostade håret och han jag kände var fylld av tankar som verkade som de skulle spränga honom när som helst. Jag satte min fot innan för lägenheten hos denne M redan 11:00, men först vid 22 tiden på kvällen hade mötet med den person jag sökte dykt upp. Som tur var så hade jag haft väldigt kul under timmarnas gång med massa skratt och diskussioner. Ännu en kväll blev inställd med min vän i Blekinge, visserligen hade jag vanligtvis inte varit kappabel till att umgås med han som vi brukar om jag mått som vanligt, men nu mådde jag inte som vanligt. Jag mådde som en prinsessa och en prinsessa förtjänar att njuta. Klockan tickade i väg och inte förrän vid 02 tiden nådde jag Olofström igen, inte lönt att åka längre in i länet, utan i stället åkte jag hem till min Störbo Dennis och höl han vaken en stund. När hans ögon inte ville vara vakna mer höll jag mig själv sysselsatt med tvtittande och skrivning för hand och smög runt i lägenheten. Det var lördag, jag var barnledig och kramvänlig så jag tänkte inte gå och lägga mig. Det tog en bra stund innan mina ögon slöt sig.

Söndagen väckte mig i form av sms från en prins som förlorat sin krona. Typiskt, ett allvarligt möte var jag kanske inte riktigt redo för, men nu hade han insisterat på att det måste ske. En gemensam kompis hade skvallrat för honom, berättat för honom det han inte skulle ha någon vetskap om. Han var arg, men sansad i blicken, precis som han förstod att hans hårda ton skulle va det sista jag skulle klara av nu. Berättade sanningen och eningt beslut om vad som kommer ske innan jag reste mig från sätet och slog igen den bildörr som stod parkerad utanför mitt, för detta ändamål. Trots att ilska fanns, så fanns det ingen saknad eller sorg efter det som varit utan jag var snarare upprymd av ny energi att den där perioden ur min sommar snart är helt raderad ur mitt liv. Jag hoppade upp för trappan i full fart och satte igång med någonform av söndagsstädning tillsammans med Dennis. Musiken på högvolymen, damsugen for åt alla håll och sophögen som växte. Efter en stund dök Frida från skolan upp här, redo för lite hårfix a la Dennis . Hon blev yber läcker, jag saknar mitt låånga hår. Vid 18 tiden kom mina kära föräldrar med Nicole och dett blev kaffe och många långa diskussioner med tanke på ponnyridningen, veckorna som kommer och eftersom min mamma åkte till Teneriffa på Vintersol nu i tisdags (7/9). Bus och stoj med den lilla pratkvarnen som var glad över att vara hemma igen. Efter saga och ett kärleksfullt godnatt så fortsatte energin att flöda för mig och Dennis. Helgen må ha tagit slut men inte den energin hade fött..

(I brist på bilder eftersom detta inte är min dator, delar jag med mig en av de bilderna jag tog under Sweden Rock 2010 i juni med Dennis kamera. På scen, Guns Roses! )

Inga kommentarer: