onsdag 8 september 2010

En vecka som började mitt i helgen del 2

Även om vardagen var tillbaka på måndagen så var inte energin helt borta. Telefonsamsamtal och ansökningar for i väg i fortare fart än jag var van vid. Visst var jag seg till och från, men jag mådde inte illa längre. Var som mitt hittills vanliga häslotillstånd verkade vara som bortblåst. Jag lyckades till och med jobba på kycklingfabriken utan att må illa. En lång natt med massa skrivande och pysslande. Gäller ju att passa på medan man orkade. Som belöning för att allt jag gjort dagen innan, så gav jag mig själv en hel dags sovmorgon. Dags att börja komma tillbaka till sina vanliga rutiner. Hemmlagad middag o soffmys med min lilla Störbofamilj och även ett besök hos grannen innan jag kröp ner i min sovplats för att sova. Vaknade segt, men kom i väg till BVCs 4 års kontroll på Nicole där hon fick rita, peka, hoppa på ett ben och berätta om sig själv. Gick hur bra som helst. Tröttheten började smyga sig på igen så efter att jag lämna av henne på dagis åkte jag hem och sov en stund. Sen bar det av till Komvux, där jag skrev in mig ihop om plats och det ser lovande ut. Komvux är min nödlösning på sysselsättning men absolut bättre än inget alls. Jag hann knappt hem förrän jag satt och kramade toaletten och hasa mig fram i lägenheten i akut behov av mat. Typiskt, allt är som vanligt igen. Hämtade den lilla, tittade på film och låg och krama kudden eller toaletten tills Dennis kom hem vid 16 tiden. Jag som skulle åka hem till skåne för flera timmar sen. Nu börjar det bli bråttom. Pappa ska bjuda på lyxig middag i kväll som en sista måltid innan morgondagens kommande operation, ja du läste rätt. Än en gång är det dags att besöka sjukhuset i Karlskrona, dock inte akut, men det måste ske. Det bär av redan vid halv 6 i morgonbitti. Måtte jag orka komma i väg snart, måtte jag komma i väg i morgon måtte jag orka stå på benen efter operationen, jävla energi har svikigt mig och en ny typiskt vecka har tagit fart.....Välkommen tillbaka du jävla illamående....

Inga kommentarer: