söndag 12 september 2010

Hemma från min utekväll


Ja ute det har jag minsann varit, men då menar jag utomhus! Åkte med planen på en roadtrip till en person som kunde skänka mig lite glädje och få mig att släppa tankarna som än får mig att spruta tårar. Men nej så långt ville inte bilen ta mig (och nej det var inte min bil som var så dum.) Träffade Chasse iaf och snackade lite skit ute i höstkylan. Hässleholm var minsann på g i dag. Festerna runt om lät högre än självaste Hässleholm festivalen. Jag kände mig för uppsvullen och hade fel skor för att joina partyfolket och dessutom verkade de jag hade velat vända mig till slocknat. Allt bara gick i stöpet. nådde inte ens halvvägs innan jag fick vända och nu sitter jag hemma igen, ont på de ställena läkarna glömde varna mig om och medicinen börjar sina. Jag är vaken, pigg och irriterad, känner hur ytterligare en lördag rinner ur händerna på mig. Pappa blev lite nervös över städningen men han blev också så stolt som jag hade hoppats på. 23:30 var han hemma, 07:00 åker han igen. I morgon dör jag om jag har ont, det är dåligt väder och om jag inte kommer ut till stallet. 9 timmar ensam hemma på min sista dag som 23 åring, ja grattis Amelie, den helg du kunde spenderat med din själskamrat Pidde som snart också slutar vara 26 åring, den sket sig för jag låg hemma och sov!

Inget livstecken från den man jag önskar uppmärksamhet ifrån så jag hinner inte mer än hem förrän jag sätter igång ett gammalt videoklipp på datorn för att kunna höra lite av hans röst, det är väl det närmaste jag kommer till att få höra honom prata med mig. I morgon är sista dagen jag har chans att ringa honom härifrån, men jag vill inte ringa så som det är nu.Tyst, kallt och osäkert. Jag ser en bild på din nackeoch det hugger i hjärtat.. *Snyft* Ja då var tårarna här igen. Den här gången är det en kombination av hopplöshet, smärta och saknad....Skit lördag, skit kropp, skit liv....Bara du kan göra detta till något skitbra...Det är bara att vänta...men låt mig inte vänta för länge...höstlovet är snart här och du vet vad jag vil i alla fall.....God natt ...

Inga kommentarer: