tisdag 18 november 2008

En bra dag ...i 14 timmar iaf....

Har varit en typisk måndag. Lite sen till skolan. Ett långt stormöte på skolan. Alla linjer är tillbaka på skolan, vilket betyder att Arsim är tillbaka med. Lunch hemma hos mig med Phille och bengan. Fick pill i håret av Nicole R. Gick och gosa med mina killarTuttsi& Coffie. Nytt block började. Hisotia A. Vi har philip den mest tänkbara läraren man kan ha. Letade efter blivande artiklar. Satt sent i skolan. Nicole var på bra humör både vid lämning och hämtning. Tuttsi, Nicole och jag gick på vår andra fotopromenad i jämshög. Nicole somnade förstås. Jag lagade mat. Satt på msn, busa med nicole. Ringde Alexander. Han kommer hem till blekinge i helgen! Äntligen familjeträff igen. Nicole hoppar frivilligt i säng. Pappa ringer. Vi blir oense om vad det ska bli av denna helgen. Bägare rinner över och jag blir deppig igen. Inga tårar kommer. Lyssnar på depp musik. Inga tårar kommer. Mina vänner pratar med mig. det blir bättre. Men inte fullständigt. Jag tar till en sängfösare. Den värmer i min ådror. Jag blir lugn. Jag är mig själv igen. Nicole hostar. Jag sitter inne hos henne. Tror hon håller på att bli sjuk. Vågar inte somna. Vill finnas där om hon vaknar igen. Hon är mitt ljus. Alla andra gör mig förvirrad lika väl som jag förvirrar dom. Men hon, hon kommer jag alltid älska och skydda. Hon kan alltid få mig att lee inombords även när jag gråter utåt....

Inga kommentarer: