onsdag 30 september 2009

Vuxenpoäng?

Städat, tvättat, handlat och sprungit runt som en dåre. Väl hemma såg jag en man utanför min dörr som ringde på, jag bara eeh hej??Det visade sig vara en bokförsäljare, men inte vilken bokförsäljare som helst utan en som jobbade på Aha årsbok...Minns de där böckerna aktuellt 1900 nånting som fanns i skolan och ibland hemma hos folk. det är dom fast med nytt utseende. Han berättade det att hade han bara lagt i reklamlappen hade ja slängt den och nu när regeringen har sänkt bokmomsen för att de vill att fler unga ska läsa så knackar de för tillfället dörr i olofströms kommun.Priset kunde man välja på och efter att ha bläddrat i 2008 års upplaga så visste ja direkt att den ville jag ha. Han skulle även försöka fixa fram 06-07. Jag vet hur mycket jag älskade att bläddra i dom som liten och hur allmänbildad man blev av dom. Nu är det min tur att föra det vidare till Nicole. Jag tycker faktiskt jag förtjänar vuxenpoäng, långsiktiga sådanna, eller va tycker du ?