tisdag 15 september 2009

Sammanfattning av Smålands resan 12-13 september

Lördag: Åkte tidigt, flera timmars bilfärd, läste en massa i min bok, Nicole var jätte duktig men hon börjar ju också bli tränad för extremt långa bilresor. Nådde Ingatorp vid 11:00. Hade kalas för farmor som fyllde 90 år. Jätte mysigt att träffa henne igen, trots att hon är så pass oklar i huvudet att hon inte kan placera mig så gladde det mig att hon iaf var facinerad av mig och mitt mörka hår.Nicole hade fullt upp med att hålla min yngsta kusin sysselsatt som barnvakt. På kvällen åkte vi till Eksjö och checka in på vandrarhemet. Åt lyxmiddag på Keskin´s. Efter det åkte vi och häsade på nära vänner till familjen. De hade fest och vi var välkomna att hänga på. Det bjöds på massa fint tilltugg och massa alkohol. Ingen kan festa som 50-60 talister, haha* Deras yngsta dotter var hemma. En 15- årig jätte söt tjej som var så där jobbigt brutalt lång så jag fick typ nackspärr om jag skulle titta upp på henne. Hon och Nicole busade jätte mycket. Vid 23 tiden bestämde vi att det var dags och åka hem och lägga Nicole och då ville jag gå ut och känna på utelivet i Eksjö. Gick ut på statshotellet och av 10 poäng så får de 6. De sålde ingen alkoläsk, de stängde 01 och vakten var tydligen rasist. Ja, ja inträdet var gratis iaf och folket som var där var rätt trevliga och sjukt nyfikna på mig. Alltid kul med uppmärksamhet.




Söndag: Vaknade av att mamma, pappa och Nicole sjöng för mig. Jag fick 2 fina presenter och som en 3:e present slog bakfyllan på. Blev visst lite för hårt igår. Vi packade ut oss vi 10 tiden och bilden styrde mot Torpön i Östergötland. där har vi mammas underbara kusiner (tror jag det blir) i vilket fall brukar vi alltid åka dit minst en gång om året och denna gången blev det på min födelsedag. Det bjöds på förrätt, huvudrätt, efterrätt och kaffe med tårta (specialbeställd och super god.) Massa olika sorters vin så huvudet kunde få en återställare. Vädret bjöd på regn, mulet och solsken. Nicole passade på att bada. Nackdel för henne var att i dag fanns inga unga flickor att leka med. Men hon lyckades underhålla sig länge nog med oss gamlingar. Jag fick fler fina presenter. Vid 17 tiden bar det av igen. Vi for förbi vårt gamla hus som vi hade här uppe tills jag var typ 4 år. Sen väntade nästan 4 timmars hemfärd till skåne. Vid 23 tiden packade vi över våra saker till min bil och passade även på att vända Nicoles stol för nu är hon äntligen 15 kg tung. Sen bar det av till blekinge med hjälp av pappa. Han sov över här. Väl hemma så var min födelsedag slut. Trots att jag inte ville först så var det faktiskt en sjukt mysig helg i Småland, tack alla söta släktingar och vänner!