torsdag 3 september 2009

Fy fan va vi är bra!



I dag var det dags för sista arbetsdagen med grupparbetet om miljön. Vi var nästan full grupp, jag är gruppledare så jag kände at jag inte vågade stanna hemma,trots att jag inte mådde bra. Vi hade tänkt göra en telefonintevju med ett företag här i Jämshög som levererar solcells paneler, men de svarade inte. Så medan killarna, letade fakta, bilder och redigerade så mejlade jag 10 andra företag för att se om de kunde hoppa in i stället. Tog inte lång tid förrän jag fick svar. Från en solcellsforskare uppe i Norrköping. Jag var fett nervös vid tanken på att göra en intervju med en kunnig person som jag aldrig träffat och över att jag skulle spela in det samtidigt. Det var min allra första riktiga intervju och för att vara allra första gången och för att vara en sådan blyg person som jag är så är jag riktigt nöjd med både ljud och frågor.

Sen gjorde vi lite mini videos där vi presenterade vad vi hade gjort och pratade in texten på ljudfil. Visst det syns att det inte är så inövat, visst man hör en massa okej i min telefonintervju, visst vi stakar oss i uppläsningen,
MEN va fan det var det första grupparbetet och allra första gången spelade in våra röster och filmade, två av oss tillhör inte ens filmprofilen och han som gör det är ny. Jag tyckte vårt samarbete i gruppen var super bra. Inget fel på vår kommunikation och helt övertygad att vi och Armin Baranzhai (VD:n och forskaren som vi pratade med från SolarLab), fick fram vårt budskap om solceller. Övning ger färdighet, nu har vi testat och först i morgon får vi veta om det bara är vi som tycker det godkänt! Roligt hade vi i alla fall. Wish us luck!