måndag 28 september 2009

Romantiken har inspererat mitt skrivande omedvetet.

Just nu har vi ju svenska B och grupparbete om romantiken. Intressant ämne tyckte jag redan från början. men i dag läste jag historien mer nogrant om denna epok och det slog mig plötsligt hur den speglade mig och mitt tänkande redan veckorna innan vi började med det här. Texterna jag har börjat med för hand,texterna som kommer inifrån mitt hjärta fick plötsligt en bakrund när det gäller skrivandet. Och än är jag inte färdig, jag bara bubblar av ord som vill ut men jag måste sansa mig, jag har ett annat liv också som kräver uppmärksamhet. ett liv med ett vackert barn som kräver min omsorg med lek och mat, ett liv med läxor, vänner och fritid. Ett liv som behöver mig. Men ibland måste jag tacka för mig och backa undan och skriva och fundera lite över mitt inre. Ett kollegieblock och en glödande penna is the shit! I kväll blir det dock inte så mycket fritid, har typ inget internet alls hemma och disk som väntar så i dag blir nog åter en kväll man kommer krypa ihop i soffan med tända ljus och rörande musik och låta hjärnan få arbeta tills fingrarna krampaktigt lämna utgjutningar i fingrarna efter pennan som bevis för att nu får det vara nog för i dag. Och nu får det va nog med internet, Nicole måste hämtas....Jalla bye!