onsdag 2 september 2009

medicin 79 kr för 8 stycken x 2 paket

Ja så går det om man inte har någon läkare som kan skriva ut det på recept. Apoteks tanten förstod verkligen vad jag hade för åkomma och försökte hjälpa mig att hitta det bästa alternativet. För mig är detta en förnedrande åkomma som man fått dras med sen man var barn. Men det var bara att välja, vägra fråga om hjälp för att apoteket var fullt med folk, inklusive min bästa vän eller berätta precis som det var och veta att alla hörde. Med tanke på smärtan så valde jag att inte skjuta på det. Men jag längtar verkligen tills jag kan få allt på recept och kan få riktiga ordnationer från läkare om hur jag egentligen ska leva mitt liv för att slippa detta. För det senaste året har det blivit att man köpt medicin för 200 kr lite då och då, oftast inte hjälp lågvarigt så istället har man oftast låtit bli att handla och bara hoppas på tur. Nu orkar jag inte hoppas igen, jag vill bli frisk på heltid igen utan att behöva slösa en massa små onödiga pengar!