tisdag 29 september 2009

Blir inte klok på om det är höst eller fortfarande sensommar?

Okej löven har förvisso skiftat färg, det är kyliga morgnar och mörkar kvällar. Men just nu sitter jag och svettas ihjäl i min höstjacka. Vet inte vad man ska tro för tillfället....I dag har varit en sjukt intensiv dag. Jag kom hit i en massa smink, men hann inte vara här mer än en halvtimme så hade jag massa fejkskägg i ansiktet och alldeles för stora kläder, hoppandes på en gummiåsna. Jag hoppade in i Magda,Dennis och beccas filmprojekt. Ja ibland måste man bjuda på sig själv, även om jag är ganska dålig på det. de sa att det blev sött iaf. Jag behövde göra det för att skingra mina tankar om romantiken, var inte redo för den, trodde det i morse när jag klev upp och började blanda min spelningslista med happysongs.

Efter det passade jag på att intensivt skriva om Jane Austen. Informationen gjorde mig hungrig och ofokuserad men jag vägrade ge upp. Efter det blev det lunch med pojkarna och jag passade på att göra storkok så det blir riktigt middag i mitt hus igen på väldigt länge. Det skulle bli genomgång av källkritik men profilen svek läraren och han var fett förbannad och det blev inställt. Jag återgick till mitt Jane arbete. Jag började bli väldigt okoncentrerad trots att jag stött på lite glädje via msn. Men då kom de första orden. Inte direkt de man ville höra, och dum nog så svarade jag via sms och sen försvarade jag mig via facebook. Jag skulle bara låtit det vara. fy mig! Efter den nergången slog huvudvärken på som en bomb. Romantiken, den hade jag alleles glömt bort!! Nu måste man hem och mala sig igenom den, skriva mina texter, laga mat och försöka andas i mellan. Migrän är nog bara förnamnet men jag kan inte ge upp nu...