onsdag 17 september 2008

I morgon är profil dag

det innebär 7 timmars artikel arbete till tidningen och kolla mejlen om jag fått svar från tidingen BLT. vi hade tänkt åka dit på studiebesök snart och eftersom jag inte har fast telefon så kändes det enklare att mejla eftersom jag blev tuvungen att kontakta dom eftersom ingen annan ville. Det betyder också ca 5 timmar som man får stå ut med den svåraste människan i världen att sammarbeta med. Säger jag A då vet alla vem jag menar. Betyder också lunch hemma hos mig. Det börjar bli känt att philip, kalle och jag brukar luncha här så nu har även Bengan hängt med. Igår var Lawrence med och i dag var Sara med. Har en känsla att vi kommer bli fler och fler och det gör inte mig något. Bara kul att kunna ha folk här utan att behöva tänka på att Nicole störs, de flesta grannar jobbar vid den timmen och det är 1 timme, 4 dar i veckan som jag kan känna att jag har något eget och känna att jag inte har några obligationer mer än att äta lunch så jag pallar plugga på eftermiddagen.
Det är visserligen lite tjatigt att behöva bädda efter varje lunch..kalle har en dille att slänga bort täcket från min välbäddade säng, varje gång han är här bara för att störa min ordning. men lite kul är det ibland, särskilt när jag flyttat sängen och han blir helt förvirrad.
Just nu är vi alla tre ganska höstdeppiga så nu behöver vi tre varandra. för en stor kram för den enda, en klapp på axlen på den andra och en smekning på kinden kan betyda så mycket för någon som känner sig lite off...Jag kommer finnas där för er om ni finns där för mig...see ya tomorrow guys..and gurls

Inga kommentarer: