tisdag 8 maj 2012

Som om jag ramlat på en hög med arga små myggor och rullat runt

Lite så kändes det igår, men även i dag. Från kinderna ner till bröstkorgen, från baksidan av öronen ner till mitten på ryggen - små intensiva "vad det nu är" som gör min hud knottrig, får den att klia ibland och känns obekvämt. Igår brände det till och med och jag var flammig på de värsta områdena. Det började igår morse med ett litet kli på hakan, inte mer med det tänkte jag. Började känna på halsskinnet, det gjorde ont, kändes strävt och framför allt knottrigt. Aja, tänkte jag igen. Nästa spegelbesök upptäckte jag att det syntes på halsen...Hm. Hade för mycket att göra för att släppa det och ta reda på vad det här konstiga var. Så lagom till allt var stängt och jag äntligen kunde varva ner så kom yrsel och en rejäl uppblossning av dessa "vad det nu är" de är över allt, inte lika intensiva som de delar av kroppen jag räknade upp, men där. Urk och blä, vad jobbigt det var. Lite svalkande Aloe vera salva gjorde susen innan läggdags. Nu är det snart en ny dag, snart dag 3 med detta. I morgon blir det nog en promenad till vårdcentralen. En akutsköterska på min twitter tror det rör sig om en allergisk reaktion, men då kommer den stora och enormt svåra frågan:
 - Allergisk reaktion mot vad?? 

Inga kommentarer: