onsdag 30 maj 2012

Omvårdnardslinjen på distans via Lärcenter är nu över

Nu har det gått exakt ett dygn då jag fick svar på min sista rättning och jag kan fortfarande inte förstå att jag klarat det. Att vi klarat det, jag och min tös. Det har varit 1 och 4 månader som gått från toppen till botten både med lust, ork och hälsa. Hälsan är den som svikit mig mest då jag ett otal gånger legat på akuten eller fått äta mängder med ångestdämpande, samtidigt som jag inte fick bli för sjuk för att plugga. Nånting hände när jag återvände från Skåne i januari och jag repade mig aldrig riktigt och allt blev bara extremt stressigt och ångestfyllt. De sista dagarna var extremt jobbiga, huvudet orkade inte mer och sömnproblem och tårar kom igen. Men här sitter jag nu, dagen innan examensdagen, helt ledig och med vetskapen om att jag kommer få fullständiga betyg i morgon, att jag från och med i morgon är en nybliven undersköterska.
Glädjen växer i magen, glädjen över att jag lyckats, att jag åter kan vara med min dotter och min pojkvän, att jag får lov att börja på mitt helt nya jobb och tanken vid att ett helt nytt liv börjar från och med i morgon. Inga mer studier, på ett väldigt väldigt bra tag. Heja mig, vad stolt jag är.
Denna lediga dag har jag firat med att sova ut, äta gott och nu blir det en promenad med mannen min. Gott.

Inga kommentarer: