torsdag 31 maj 2012

I dag blev jag undersköterska

Efter 3 terminer på Säffle Lärcenter och deras Omvårdnads college, är jag nu äntligen klar som undersköterska och behöver inte längre söka jobb som bara vårdbiträden får ta. Jag har plötsligt en stor yta av jobb att sätt in min fot i, alltså möjligheterna är plötsligt stora, jätte stora. Jag utbildade mig till undersköterska av tre anledningar: En utbildning som detta ger tre gånger så mycket jobb, Eftersom jag på någotvis i framtiden vill jobba ideellt med NHR (neurologiskt handikappades riksförbund) så underlättar det nog om jag är mer än bara anhörig och för att vårdyrket på senare år börjat intressera mig. Jag vill vara med och göra skillnad, om så bara en liten. Sjukhus, trygghetsboende, korttidsboende, gruppbostäder, hemtjänst och daglig verksamhet är bara några exempel på vad jag kan jobba med och dessa är sådant som finns i Säffle kommun, tänk dig då vilka möjligheter det blir i hela landet? Nu är jag redo och nu får vi se vart det bär av. heja mig!


Inga kommentarer: