fredag 4 maj 2012

Minns som det vore igår, men igår är inte idag..

I min ensamhet vill hjärtat gråta så det brister av saknad, men till vilken nytta. Varför sörja att framtiden är ovis när minnena är många och fyllda med glädje och äventyr?

Tänk vad mycket 4 vänner kan göra med ens liv. Att 4 vänner kan finnas där så mycket. 4 vänner som ger av sig själv och tillsammans skapar vi vårt. Inte alltid samtidigt, inte alltid jämt, men alltid ett vi.

Ett minne blir sällan lika vackert när man återberättar för någon som aldrig varit där. Våra minnen, är minnen bara vi kan tala om, minns, glömma eller förstå. Jag skrattar åt den film mitt huvud spelar upp för mig, samtidigt som jag sitter och sms:ar med en av dem. En annan av dem träffa jag för ca 11 månader sen. De andra 3 är snart 2 år sen jag såg sist...2009-2010, det är år jag aldrig glömmer. Vår relation blir kanske aldrig det den en gång varit eller så fortsätter allt som förut trots avstånd, men oavsett...



...förblir ni alltid en del av mig, en del av oss. För alltid. 
  

Inga kommentarer: