fredag 11 maj 2012

Oj va kul jag har

Koncentrationen är inte var den borde vara, den är långt borta. Kanske är det för att jag för ovanlighetens skull är ensam i mitt vardagsrum vid den här tiden. Nått sånt har ju inte hänt på evigheter. Blivit bortskämd med närvaro, gott att äta och skratt. Nu är här tyst. Den lilla sover tungt i sitt rum och jag bara väntar och väntar. Ovissheten om när dörren kommer öppnas i natt gör mig rastlös och jag plågar grannarna med sån där jobbig musik som Nelly Furtado.
Har ägnat kvällen åt att läsa några sidor, installerat Firefox, läst några sidor, facebookat, läst lite till, druckit vin, dansat runt i lägenheten, kliat på lite utslag och slutligen stirra på de sidor som är kvar av boken...Nu sitter jag här. Vad händer härnäst?


Jag vet inte, dock vet jag att i morgon blir en lång dag som kommer kräva lite pengar, då det är dags för Vårmarknaden här i Säffle (eller som det heter här uppe = Vårmarten), förra året jobbade jag vid den tiden hos Attendo och rände över hela stan och trängdes med folk. Detta året kan jag gå med min dotter och jag trodde hon skulle bli skogstokig av lycka när jag avslöja detta, att vi kan gå tillsammans.

Får bara hoppas på att det blir kanon väder igen, för dessa 3 dagars ösregn med svart himmel och en sol som knappt har hunnit titta fram förrän dagen är slut, är faktiskt väldigt deprimerande och jag orkar inte va låg. Att vara låg är trist. Att vara ensam är också trist. Nej, om man ska ta och återgå till boken  Asta vill inte duscha (en bok om demens), så jag får nått slut på den här näst sista kursen som står i vägen för mitt mål - att bli undersköterska den 31/5 2012!

Inga kommentarer: