tisdag 30 juni 2009

Vem vill bo i Jämshög???!!

Jo jag och andra som bor här så klart, men igår fick jag reda på nåt jag inte kan smälta. Igår skickade jag ett nyfiket mejl till Olofströmshus VD för att personligen få reda på vad de ska göra med det tomma hyreshuset bredvid. Det är blekt, flagnat och ett enda stort fågelbo. ingen vacker utsikt vill jag lova!
Jag frågade om de tänkte göra någonting åt byggnaden och om de tänkte göra denna delen av Jämshög mer levande.När man är på hemsidan och söker på min gata visas en bild med en lekpark. Under året jag har bott här har det inte funnits nån lekpark utan jag måste gå en bra bit för att komma till en väldigt liten lekpark.



De andra bostadsområdena har grillplatser och samlingsplatser med tak. hur mysigt som helst. Vi har...blommor. Jag och Philip var med på ett boende möte för några månader sen och jag blev rätt besviken över hur mycket det pratades om ombygnader och saker som ska göras och grillfester de andra bostadsområdena ska ha. Vi då?
Mindre än 5 timmar senare fick jag svar. Det visade sig att Olofströmshus precis köpt upp huset av kommunen och ja de ska göra vid byggnade. De ska bygga om den.


(Skit bra tänkte jag. det kanske kan gynna så väl både unga och gamlaoch kanske folk som vill börja folkhögskolan men inte vill bo på internatet utan ha eget och som kanske är rätt nöjda med en lägenhet som kanske inte var i snyggaste laget men hade fungerande el och vatten.
Man behövde ju inte ha så stor hyra heller?
Grannarna kanske kunde hjälpa kundvärdarna att laga och fixa. Man kanske kunde fixa en ny lekplats, en liten grill och några bänkar. Mysigt inte sant?)







Ritningen på den nya byggnaden vid namn Tullbacken

Den idén kunde jag fett glömma. De hade redan bestämt hur de ska göra. De ska bygga om helt och hållet och även göra en takvåning. De planerar att en 1:a på 46 kvm ska kosta 3756:- och takvåningen som är några meter mindre än min lägenhet går på 6508:-. Gud va lyxigt! Men här i jämshög? Tydligen är det redan 30 stycken intresserade för dessa lägenheterna.
Och ja fattar inte. De får inte ett dugg bättre utsikt än mig, och varför placerar man en sån byggnad mitt i Jämshög?
Vi har redan några områden som är dyra och lite lyxiga. Räcker inte det? de är i af bättre placerade. Den nya byggnaden kommer få min till att verkar fattig. de blir en ekonomisk klasskilland på samma gata!





Min utsikt från köket. Så bra utsikt kommer inte Tullbacken att ha!

Hade det inte varit för att min 3:a är en av Jämshögs största och billigaste, nära till dagis och skola så hade jag absolut inte bott här i detta livlösa område!

Inga kommentarer: