lördag 20 juni 2009

Dagen efter midsommar



Ja då kan man bocka för det : firat midsommar i bostadsområde, hos min pojkväns grannar i Åmål 50 mil hemifrån. Det var en trevlig upplevelse. Nicole somnade visserligen efter middagen i deras soffa några timmar men stämingen var oslagbar. det var grannar och släktingar, barn och barnbarn och annat folk som ramalde in. Det bjöds på god mat som bland annat silltårta, alkohol fanns det gott om. Det spelades crocket, skrattades och skvallrades, i bakrunden hörde man typ rockabilly musik och vädret var ostadigt. Nicole vaknade lagom till efterätten sen sprang hon runt som en dåre och busade med allt och alla men mest Coffes kompis jonas. Hon tyckte det var så kul att vara på kalas igen. Men vi stannade dock inte länge men jag fick pröva på det iaf.



I dag var det "hotellfrukost " hos grannarna och sen tog vi en promenad ner till sjön som jag fortfarande inte hade gjort och nu har vi ju varit här i 12 dar. Det bjöds på kaka och crocket spel igen och solen kunde inte bestämma sig om den ville vara framme. Jag och grannens yngsta dotter satt och njöt av stämingen det var så..så...familjärt...kan man säga så? mysigt med andra ord. Nicole ligger och vilar och snart ska vi grilla och lite folk kommer nog hit och gör familjen sällskap så som jag förklara för nicole så blir det mer kalas. Det är så hon kommer minnas Åmåls resan: Helena, Linnéa och kalas haha

Inga kommentarer: