måndag 1 juni 2009

Har hittat mitt kall i livet!

Jag avundas folk och kändisar som har hittat någonting som de brinner för och kanske har brunnit för hela livet. När de har hittat en sysselsättning eller intresse som de har under så gott som hela livet. Som typ politiker som är över pension åldern men fortfarande håller på med valkampanjer och debatter bara för att de kan och för att de vill. Jag hade en morfar som var byggnadsarbetare i många år och han ville inte sluta, han gjorde det fram tills hans kropp sa nej. Sån vill jag med vara. Jag tror jag vet vad mitt kall i livet är för att jag ska känna mig lycklig och känna att jag gör någon skillnad. Städtant! Ja jag är seriös. En frivillig städtant. Jag älskar att städa hos andra och ibland även hos mig själv, bara för att se förändringen och uppskattningen. Sån har jag alltid varit och jag har en känsla av att jag alltid kommer förbli sådan så länge jag inte blir tvingad utan gör det för att jag blir glad av det. Visst,, kanske låter tråkigt men det är nog fan min grej. Har du någon grej som du tror att du är fast med för alltid bara för att den gör dig glad och du får uppskattning för det?

Inga kommentarer: