måndag 1 juni 2009

En stekande dag med mycket underhållning

Ja det är väl så man kan sammanfatta dagen. Nicole somnade inte alls när jag skrev sist utan höll låda fram till 23:45! Så nu på morgonen ville hon inte alls till dagis utan somnade om hela tiden. Hoppas hon har lärt sig en läxa. Direkt när jag kom till skolan slet jag med att renskriva det sista på naturkunskapen som jag sedan lämnade i min lärares skåp och sände i väg ett sms för att visa att jag faktiskt hade något att visa honom. Några timmar senare fick jag ett: Tack :-). Gud jag blev helt stållig, min lärare skrev tack med en smile gubbe. nu kände man verkligen att man hade gjort sitt bästa och nu har jag inte mer att ge i naturkunskap. Hoppas han godkänner det. Sen gled man mest runt på skolan.
Termines sista stormöte var fyllt med förberedelser inför morgondagens avslutningsfest och skolavslutning och sen bjöds det på en massa trevlig underhållning. Jag säger bara Erik Stensson på NEO. Den grabben har skills. Han och håkan hade gjort den radioteater där han gjorde 3 olika röster, grabben hade humor och skapat musiken. Han har tidigare gjort ett väldigt ingående bildspel om en känd musikkompositör och det var han som var min fotograf på vårfixardagen. Super duktig trevlig kille. Vi fick se Jessicas dokumentation av vårfixardagen, reklamfilmer och sen fick vi även se en teater som två social pedagoger hade satt ihop på deras LIA praktik, med några högstadie elever från Ronneby. Sterotypt men väldigt underhållande. Man fick sig ett gott skratt och imponerades av deras fantastiska dansrörelser.
Efter det fördrev jag och philip lite mer tid. Vi satt i skuggan och snacka skit , hjälpte han och städa lite och sen åkte vi in till olofström på lite ärenden.
Klockan är nu snart halv sex och termometern visar fortfarande 28 + grader i skuggan. I dag har varit en riktig brutal högsommar värme och den kom från ingenstans. Det har varit så varmt att det inte ens har varit skönt. Men dock mysigt att verkligen känna att nu är sommarlovet nära. De har dock lovat regn i morgon vilket vore synd så nu gäller det att passa på att njuta av dagens värme i fall morgondagens prognos stämmer..vem vet...

Inga kommentarer: