lördag 21 februari 2009

Tur i oturen

Jag satt och svor över att jag inte sålt den gamla barnvagnen än , trots att jag lovade mig själv att göra det för flera månader sen. En dålig dag som denna är jag rätt tacksam för att jag inte har det. Varför? Jo, Min nyare vagn knäcktes när jag skulle veckla ut den. den är så sönder nu så det var bara att ställa den i soprummet. Den gick sönder lagom till att vi skulle ut på sovpromenad men som sagt som tur var hade jag kvar den gamle store vagnen i källaren. Så det blev en promenad i kylan i en timme. Lyckades få nån bra bild, passa på att samla tankarna men kom tyvärr inte fram till någon slutsats. Väl hemma igen blev det varm choklad med skorpa till den lilla och Örtte med banan för min del. Sorry älskling men jag gillar bananer! Efter att ha pratat ut med min mamma så känns det lite bättre. Just nu sitter jag och Nicole och tittar på andra avsnittet av Ronja rövardotter. Nicole är helt inne i tven och bekräftar varje sak hon känner igen, så som snö, fåglar och barn. Och jag passar på att lära henne nya ord så som rumpnissar som i hennes mun hittills blir rumpanisse. Jag är frortfarande frustrerad men blir lite rörd när jag ser hur min 2 åring fastnar i det som en gång i tiden var mitt favorit program. ^^

Inga kommentarer: