lördag 28 februari 2009

ja denna dagen blev inte som man hade tänkt sig ..hm

Somna på soffan i natt och vaknade av att en fullt påklädd Nicole står och tjatar på mig att vi ska gå ut klockan 08:40. med fullklädd menas. byxor, tröja, mössa, jacka o skor. varför kan hon inte göra så på vardagarna när vi verkligen behöver gå vid den tiden och hon oftast inte är fullklädd !?
Men hon fick allt vänta, vi lämnade inte huset förrän 12. Vi skulle åka in till olofström där jag tänkte slå två flugor i en smäll med att ta henne på sovpromenad där och handla satan av det billiga. Nicole somnade redan efter att jag kört en meter så det var bara att packa ner henne i vagnen när vi kom fram. Jag hade skitat in mig på systemet och willys för att unna mig nåt gott på kvällen. Shi fick jag när jag upptäckte att bankkortet inte låg på sin plats i plånboken. Så det var bara att traska runt och fönstershoppa.

Nicole vaknade förstås hungrig lagom till att vi var på maxi. Jag köpte lite kex och saft, nästa mest för min egen skull eftersom all min energi var som bortblåst och jag orkade knappt tänka tanken på att gå tillbaka till bilen som stod parkerad i centrum. Jag hade som tur var 14 kronor löst så jag hann rädda mig själv från kolaps.
Eftersom vi ändå var i olofström passade vi på att hälsa på Chasse. Nicole var helt pratglad och busig redan från första stund vilket är väldigt ovanligt. hon var en riktig liten språksvamp och snappa upp varenda grej vi sa. Chasse o jag uppdaterade varandra och hade rätt trevligt, var rätt kul att kunna vara där igen. är ju tyvärr inte så ofta vi ses längre trots att hon bor närmare än vad hon gjorde när jag hälsade på henne nere i skåne.

Vi nådde jämshög vid fem tiden igen och då passade jag på att köpa en påse chips o ett mini flak öl...jag är inget fan av öl men det var ju tyvärr det ända de kunde erbjuda :(. Sen hem och städa upp kriget vi lämnat efter oss. Nu är här typ skinnande rent igen och det var fett länge sen det var det här. Sen blev det den simplaste, tråkigaste men också godaste och populäraste maten. Fisk me räkor. Nicole har aldrig jättit så mycket o sagt det varit gott stup i kvarten. Kollade på melodifestivalen sen skickade jag Nicole i säng. Nu sitter jag här och dricker öl med sugrör och har såå jävla tråkigt. Fick även höra att festen i malmö är inställt. tycker synd om de som åkte lågt och kanske inte fick reda på det i tid. hoppas de får en bättre kväll än vad jag har :(

Inga kommentarer: