fredag 27 februari 2009

De man minst anar

Tanken var jag skulle träffa en gammal bekant i kväll, som vi kallar X. Tänkte snacka lite eftersom X var ett jätte stöd 2005 när jag hade det lite tufft. X var min förebild. Eftersom jag har det tungt igen tänkte jag jag skulle träffa X för att lugna ner tankarna och få lite stöttning. jag att det hade jag nog fått, men sen ett tid tillbaka fick jag reda på att min förebild inte är sig lik längre att har gått emot de principer som gjorde att man kunde lyssna på X. Och eftersom X vet hur jag lyssnar så tycker X att jag ska göra samma sak. Bli likadan. Det skrämde mig faktiskt när jag såg hur seriösa orden var. Nej nej det här kommer gå över styr om vi fortsätter ses, då avstår jag hellre och unviker helt o hållet vår bekantskap för att skydda mig och min dotter från X förvandling från förebild till motsatsen. Jag är besviken men vet att jag har en annan nygamal förebild som vi kallar A.S som aldrig har skrämt mig eller ändrat på sig och fortfarande finns där för mig. Jag är inte rädd bara besviken och lite sårad men tänker inte ens säga farväl till den där X. De man minst anar kan bli din fiende...

Inga kommentarer: