lördag 15 oktober 2011

Nerbäddade i soffan, julfilm på tv och massa information på datorn

Det är lördag sägs det, det sägs även att det är marknad i Åmål. Solen står högt och hösten är mild i dag. Vi båda små är ovanligt trötta i dag och bara är. Visst marknad hade varit kul, mycket hade varit kul, men nej vi ligger nog hellre här. Ser på lördagstv, gömda under filtar och lär mig mer om Palliativ vård. För även om det är lördag, är det skolarbete som gäller ändå. Inget skolarbete, ingen helg. Har lovat min lilla att vi ska ha parkhäng, minst en gång. Fast först lite musikkrig med grannen, för just nu ger han mig massage genom golvet. Hans bas är rejäl tror jag, fast det är min också om jag vill. Tur jag gillar musik i massor. Tur att amerikanska filmer får julen att bli så vackert att man nästan längtar dit. Känns inte så hopplöst längre, men tänker ändå stanna här i min stora soffa, för i dag är det lördag!

Inga kommentarer: