söndag 23 oktober 2011

4 månader, snart 5

Ja så lång tid har det gått sen jag såg de skånska vidderna och de blommande parkerna i Blekinge. Det var sommar då, varmt och vackert. Var tog tiden vägen?
Från början var det jobb som hindrade mig, sen fick jag för mig att det var skolan. Skolan är oskyldig, men det förstod jag försent. Nu är hösten på väg mot sitt slut och kylan är här och biter oss till och från och halkan och också gjort ett besök. Jag har 8 dagar kvar av denna kursen och väldigt mycket jobb kvar. Ska jag verkligen försöka hinna med ett halvt Skåne och en stad i Blekinge på en helg?
Mer en så blir det inte för sen börjar praktiken och vad jag har hört är det en stor tjänst, 100% i 4 veckor. Ja, jag har hemlängtan är låg och saknar både gamla vänner och gamla djur. Ångrar att jag lämna min häst, även om jag vet att han mår bra, jag saknar min tonårssäng som står där hemma och drar till sig damm. Saknar till och med Hässleholm. Ja det är möjligt att sakna den staden. Jag saknar alla mina pojkar från Jämshögstiden (Dennis, Philip, Meck och Kalle) ,Chasse och Nicoles familj i Blekinge. Jag saknar naturen och närheten till alla städer. Det är tillåtet att sakna, alla behöver vi sakna ibland. Bara för att jag saknar betyder inte att jag  inte vill vara här, att jag vill flytta ner. Nej nej. Jag bor här. Jag trivs här. 4 månader, nästan 5 av vacker natur och många händelser har ju fått mig att nästan glömma bort vart jag kommer ifrån, men jag glömmer aldrig er, ni som stod mig nära.

Inga kommentarer: