fredag 28 maj 2010

Mitt häfte "Du är min dagbok" är återupplivad

Välkommen, kapitel 2! För exakt 8 månader sen stod inte mina tankar ut längre, nåt hade hänt. Jag ville bara spy ord, jag såg dem med ett nytt sinne, dock på grund av sorg, men de var för olikt mig för att inte skrivas ner. Men inte på bloggen. De fick ett eget häfte med något som liknar godishjärtan, som jag personligen kallar "Du är min dagbok" och som jag vid bättre tider hade fått för mig att jag hade slängt bort, men ikke. Snarare gömd i en låda. Så mycket känslor jag har fått trycka undan eftersom jag inte ville skapa ett nytt häfte och eftersom huvudpersonen fortfarande var den samma som dikterna och dagboksinläggen handlade om. Igårnatt, dök den upp och jag har redan börjat fylla i de saknade bitarna och även om jag inte skrivit i den på 20 timmar så känns det ändå skönt att veta att den är tillbaka i mitt liv och ger mig möjlighet till att slutföra den. Kan det få plats ett kapitel 3, i den, tro?

Inga kommentarer: