onsdag 5 maj 2010

Min hjärna överhettades

Jag skapar min egen framtid, jag skapar min egen vardag. Därför får jag själv skylla mig när jag möts av motgångar som gör ont och stressar upp en till max! Trots att jag önskar vi sådana stunder att livet plötsligt kunde få ett slut så vet jag att det inte hjälper. En attack drabbade mig hårt i dag, tyvärr på skoltid. Det var flera månader sen sist och den här kom som en bomb och min hjärna smälte sönder. Jag lyckades kontrollera det som hände och gick och gömde mig hos Hampus. Han fattade ingenting och ingenting yttrade jag heller, men han verka förstå att det var den tysta närvaron när han målade som lugnade mig. Skulle attacken bryta ut så vet jag att jag hade varit trygg där, där ingen annan en vän såg vad som hände. Jag hade precis lugnat ner mig helt så ringde Dennis och sa att han återvände från filmningen.
Vi gick ut och rökte och som den vän han är förstod han direkt vad som hade hänt och med tanke på hur glad jag var när han lämnade mig så ville han ha en förklaring. Jag klarar inte av att ljuga för honom så jag berätta om vad som hade hänt, han var en av dem som fick reda på det från början, när dessa attackerna som jag självklart sökt hjälp. Philip kom mitt i konversationen och gav mig dricka som jag så länge velat ha. Vi gick in och jag ner till mitt kaffegäng och Hampus. De hade ätit sallader och jag fick det sista av brödet och lite sås. Jag var så hungrig. Hampus var fortfarande orolig, men lugnade sig när han märkte hur jag tinade när jag åt. Jag förklarade att när tiden är rätt så kan jag förklara det för han, för just då kände jag att det är väl inte helt omöjligt de kommer igen....Sitter i klassrummet, all kreativitet har runnit av, kroppen värker än och jag försöker slå bort tröttheten som börjat svida i ögonen. Det är rast nu, jag ska omge mig av vänner och försöka bearbeta det som har hänt. Det är ingen större fara, mår okej, men livet leker inte....

"Usted siempre tendra un lugar en mi corazón, pero sacamos a relucir lo peor de la una de la otra. Todo tiene su signiffico.....O? "

Inga kommentarer: