torsdag 27 maj 2010

Den 25:e fick jag pengar, den 26:e var de slut!

Ja, i det här hushållet hinner man inte ens få pengar förrän de är helt slut igen. De viktigaste räkningarna är betalade i alla fall och vi har lite mat hemma. I helgen är det Siesta festivalen och Crusingen i Hässleholm, i Malmö är det Knasbas som vanligt och runt omkring i trakterna vimlar det av loppisar (nej, jag ska inte handla utan försöka sälja.) I helgen är dessutom antagligen min sista helg med Philip här uppe, för nästa helg lämnar han oss för att återvända söderut. Kanske borde styra upp något med Kalle?
Min hjärna överhettas av idéer och hypoteser för vad jag ska göra av mitt liv från och med den 14 juni, dagen då sommaren börjar för mig. Jag hade planerat att stanna för Nicoles dagisplats och eftersom Dennis ska gå kvar, men bortsett från det vad har jag kvar här att hämta?
Egentligen, om jag kan lösa den ekonomiska biten för att bli av med denna underbara lägenhet som absolut inte är värd sitt fulla pris och bara testa lyckan var som i detta avlånga landet. Allt jag behöver är pengar, en liten lägenhet, en stad där jag redan har ett nätverk av vänner, barnomsorg, en möjlighet för mina intressens utveckling och en längtan efter arbetskraft. Just nu står det mellan stanna inom Olofströmshus bostäder, Hässleholm, Malmö, Kristianstad, Karlskrona eller Ängelholm, tvära kast jag vet. Men seriöst, det är nog dags för mig att rannsaka och kalkulera min framtid efter mig och inte alla andra.
Var finns mest möjligheter, för mig?
Jag ser fram emot när min dator återvänder hem och jag kan bänka mig vid den för att kolla runt i lugn och ro. Kolla runt på det som kommer till att bli vårt nya liv, en nystart!
Wish me luck!

Inga kommentarer: