måndag 3 maj 2010

Massa meck

Meck har blivit en del av gänget den senaste tiden. Först tvinga vi med honom på födelsedagskalas i malmö och förra helgen så fick han spendera massa timmar i min stökiga lägenhet för att sedan klippas av Dennis innan han skulle hänga med på internatfest. Det blev dock ingen långvarig vistelse där, tror han blev minst lika besviken som vi. Vi gick hem och fortsatte festen, innan han slumra till och vi for i väg på annat. Han hade vaknat till lagom till att vi var hemma igen.

I måndags hade vi mys i lekparken och Nicole blev helt galen i honom. Nu är det en av dem hon tjatar om hela tiden. Efter lekparken så gick vi hem och hade vuxenmys och även Philip tittade förbi med sin långbenta bebis. Konstverk skapades i både bild och text. Nicoles första kommentar på morgonen, när hon fick se honom sitta i fotöljen med solbrillorna på : Mamma, Hampus skriver när han sover. Han börjarde flina och hon ryckte till, när han förklarade att han faktiskt var vaken. Hon blev jätte generad. Hon skickades i väg till dagis och jag åkte tillbaka till dem så vi kom lagom till fikarasten.

I torsdags återvände han för att hålla mig sällskap när Dennis låg hemma i sin egen lägenhet. Detta besöket var något Nicole uppskattade på morgon och hon planerade länge och väl hur hon skulle väcka honom, men blev för blyg när det väl gällde så jag fick hjälpa henne. Skoldagen tog fart och vi åkte alla på varsitt håll. Ny vecka har tagit fart och denna veckan tänkte jag hjälpa honom lite med att dokumentera hans konstverk på väggen inför redovisningsveckan.

Jag fann mig rätt snabbt tillrätta vid hans närvaro när han började här, mycket tackvare att jag kände han lite grann sen tidigare, typ sen september. Hans närvaro skänker glädje, inspiration, värme, lugn och gemenskap. Alltså, han är precis som alla mina andra nära vänner, han är en av dem. Den skaran är faktiskt inte så många, men de är heliga. Den mapp som från början hette utgång med Hampus fick döpas om till Massa Meck, eftersom han var så snäll att dela med sig lite av sin musiksmak i den mappen när han tvingades sitta och glo vid min dator i nästan 4 timmar. Tur att min dator inte dog den kvällen i alla fall.


Han lyssnar på allt mitt gnäll, stöttar, har bra musik/filmsmak, min dotter diggar honom och han är en jävel på att måla. Han är som en Kalle nr 2, fast ett år äldre. Kalle finns självklart kvar i mitt liv, men vi ses tyvärr inte lika ofta. Saknar honom här, men är glad för att han lämnat efter sig en likasinnad vän till honom som står ut med mig. Tack för att du finns solstråle, du underbara vän.

Lyssnar på just nu :

The Clash - Bankrobber
( Rocknrolla soundtrack/ Massa meck mappen på min Spotify)


Inga kommentarer: