torsdag 20 maj 2010

Det var ingen åskhetta, det var sommarvärme som återvänt :D


Efter 3 dagar har vi fått det bekräftat. Det var fan ingen åska i luften, det var sommarvärmen som hade återvänt och visa dagar utan solen. Likt en tropisk hetta slog den ner i måndag och lungorna fick svårt att andas och jag börja förbereda huvudet på åskmigrän som jag bara får om luften är tjockare än bomull.
Molnen kom till och från, luften blev knappt tunnare och det var varmt även på nätterna.
I dag snackar vi långt över 20 strecket och majoriteten av skolan ligger ute i gräset och glassar och bara ben börjar blottas och än har solen knappt svikit och när den väl gömmer sig igen så blir man nästan bara glad för att huden får andas en stund från den brännande solen som börjar bita sig fast och ge den färgförändringar.
Glädjen sprider sig i kroppen och alla sprudlar.


Igår kväll drabbades jag av ett varulvs syndrom när jag satt vid Dennis dator. Jag blev bländad av ett knivskarpt månljus. Den halva lilla lampan som lyste upp den kolsvarta himlen lyste mig rakt i ögonen och det började kittlas i kroppen. Balkongdörren stod nästan vidöppen, men där ute fanns inget som kallas midnattskyla. Min kropp börja gunga i takt med Santanas - Maria maria, som jag hade sett en gammal vän hade som status på facebook och plötsligt var det igång. Alla gamla och nya låtar i form av ett främmande språk jag föddes med skapades i en egen Spotifylista. Mitt latinska blod hade vaknat till liv och jag kände hur Lil´colombiana vaknade till liv som hon alltid gör under sommaren, då när hon känner sig som mest hemma i hettan, i sin egen skönhet och blir näst intill patriot för det land hon aldrig varit i, men hennes hjärta säger att hon älskar med röd kärlek. En gång latina, alltid latina. Och nu är jag dessutom en lugn, lycklig, varm och super glad latina som ska ut och njuta i solen med mina vänner. Kärleken flödar och livet är på riktigt igen!


Mana feat. Santana - Corazon espinado

Inga kommentarer: