onsdag 30 juli 2008

Teatern Resfeber i hembygdsparken 19:00

Ja äntligen var det dags att gå och se på pappas teater. Och vi var inte ensamma om den tanken. även mina och pappas kusiner, min faster o farbror och även deras berner senner Pontiac följde med. Alltså en riktig liten mini släktträff av ren slump på samma dag. Faster med barn kom från semester stället i halmstad och de andra var från norra småland. Nicole som sov när vi kom dit vaknade förstås lagom till att föreställningen började. Jag hade hört en massa negativ kritik från tidningar och sånt om att den var väldigt kort och att skådespelarna var väldigt amatörmässiga. Men hallå , det är teater i hembygdsparken då e det väl inte meningen att man ska vara proffs heller. Pappa fattade tycke för teatern för knappt 2 år sen så jag är jätte stolt att han går in för att visa vad han kan och jag tycker han håller snart samma klass som veteranerna han stod på scen med. Skratten var utspridda lite då och då och handlingen var rörig men man kunde ändå förstå. Den varade bara i 30 minuter, men för en småbarns mamma var det helt lagom eftersom Nicole började tröttna på att sitta stilla. Jag tyckte storyn var jätte söt och framträdandet var mysigt gjort. Pappa sa att han kom av sig men det märktes inte för man hade fullt upp med att kolla på alla andra på scenen. Efter det bjöds det på våffla med valfritt tillbehör bestående av bl.a grädde o sylt, räkröra, skinkröra eller glass. Vi ordnade upp ett långbord så hela släkten kunde sitta ihop. Min kära mini kusin hjälpte mig som vanligt att hålla reda på Nicole som for åt alla håll. Vi passade även på att åka lite rutchkana och lekte med Pontiac. Men när han skulle slicka Nicole såg det ut som han skulle svälja henne. Nicole och några andra barn under 6 år klättrade upp på den nästan helt nermonterade scenen och lekte och hoppade runder och underhöll en del av publiken. När det var dags att skiljas blev hon jätte ledsen när min kusin skulle gå men då kom en liten pojke på 5 år fram och börja trösta henne, han gav henne en liten leksak och en liten puss på kinden och sen tog han sin enorma cykel och vinkade hejdå innan han vinglade i väg. Vi hade förstås även tur med vädret så kvällen var lyckad. Nu e jag på väg att hoppa ner i sängen men nicole har slängt allt möjligt skräp i min säng så den ser inte så lockande att krypa ner i och sen blev jag plötsligt tvär hungrig så vi får se hur detta slutar haha

Inga kommentarer: