onsdag 30 juli 2008

2 dagar vid stranden

Sen en tid tillbaka har vi ju umgåtts en hel del med mattias. Nu i helgen kom vi fram till att vi skulle åka och bada. Vi packade ner lite kex, vatten o handukar. Efter lite många omvägar så hittade vi äntligen till en strand mattias kände till: sandviken, sölvesborg. Jag är inte den som gillar att visa min kropp nu för tiden så jag sprang runt i hettan med stor t-shirt och svettades. Nicoloe hade aldrig badat havet förut men hon verka tycka det var helt okej. Men däremot att hänga uppe på stranden var inte hennes grej. Hon skulle springa i väg hela tiden och hade hon kommit bort hade det varit svårt att htta henne eftersom stranden var verkligen smock full. Efter att ha varit där nån timme o man börja känna sig döv på ena örat eftersom hon skrek som en galning eftersom hon inte fick som hon ville så gav vi upp och åkte hem. Jag var ganska besviken, visst vi hade trevligt o så men jag hade inte haft chans o slappna av ordentligt utan messt suttit me ryggen halvt mot solen och försökt lugna den lilla. Men väl hemma fick jag en nice överraskning, solen hade tagit jag hade blivit brun!
I måndags var det nästan lika varmt så vi åkte tillbaka till Sandviken. Den här gången lite mer förberedda med bullar, frukt, läsk, strandset: hink, spade, sil, kratta och sandfigurer och sen fick jag ett infall o köpte en ny bikini. Som sagt jag brukar inte gilla att visa min krop, men jag tror jag börja hitta mitt självförtroende igen, vet inte hur det gick till, men det var nästan skönt att visa det lilla man hade. Det är minst 3 år sen jag badade i hav om ens sjö pga att jag inte gillar min kropp. Men även jag har en kropp och jag gillar o sola den precis som många andra. Men då kan man inte va täckt över hela kroppen ju. Skön känsla iaf att känna att trots att jag är en ung mamma med otränad kropp så duger den att visa upp
Vi kom lite senare så det var inte lika mycket folk. Vi parkerade vagnen lite närmare vattnet denna gången. Nicole tyckte det var jätte kul o bada och eftersom det är långgrunt så kunde hon tillomed krypa runt i vattnet utan att få huvudet under. Eftersom hon hade lite mer sysselsätting denna gången fick jag även chans att slappna av för att sola mig torr och färg fick jag minsann! Visst, det blev några ramaskri ibland när jag inte gjorde som nicole ville, men den dagen var kanon! Hon fick även smaka sin första isglass, var dock inte så populärt men nu har hon iaf smakat. Lär nog bli att vi försöker åka till havet fler gånger ;)

Inga kommentarer: